- El cap de l’Executiu ha visitat la planta del grup Volkswagen a la província xinesa d’Anhui, l’encarregada de la producció global del Tavascan, el primer SUV 100% elèctric de Cupra, que es dissenya i desenvolupa a la planta de Martorell
- Illa també ha mantingut una trobada amb el president interí de Seat S.A., Marcus Haupt

El cap de l’Executiu ha explicitat el suport del Govern a la negociació que la companyia manté amb la Unió Europea per tal d’eliminar els aranzels a un model de vehicle “dissenyat enterament a Europa”. En aquest sentit, Illa ha reivindicat que “hi ha casos concrets que requereixen ser atesos de forma singular”, com és el cas del Cupra Tavascan. “Creiem que és de justícia tenir en compte que és un vehicle amb tot l'esforç de disseny i de concepció fet molt particularment a Barcelona, i que s'ha decidit fabricar a la Xina per raons diferents”, ha afegit.
El president ha remarcat que el Govern espanyol fa molts mesos que treballa intensament per resoldre aquest tema i s’ha mostrat “prudent, però optimista” amb el resultat de les converses.
Sota el nom Volkswagen Anhui MEB, la planta de Hefei és la tercera del Grup Volkswagen al país xinès. Van començar-hi a produir el model Tavascan a finals del 2023 i Europa va rebre les primeres unitats la tardor del 2024.

Després de visitar la planta, el president ha remarcat “el pes indiscutible que té Seat S.A. en l’economia catalana” i ha assegurat que el grup Volkswagen “està fent molt bé les coses” en relació amb la transició cap a la mobilitat verda. Una transició que Illa ha defensat que “ja no té marxa enrere” i a la qual el Govern dona ple suport, “posant punts de recàrrega a tot el país i ajudant el consumidor a adquirir aquest tipus de vehicles”. “En un món global, amb una economia oberta, hem de diversificar i hem de continuar treballant i innovant”, ha apuntat.
En el marc de la visita, Illa també ha mantingut una trobada amb el president interí de Seat S.A, Marcus Haupt.