- L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha tret a licitació un contracte pel seguiment dels efectes de la sequera en les comunitats de peixos, amb un pressupost superior als 79.000 euros
- Es farà un control per analitzar les espècies presents, les densitats així com la mida i les edats dels exemplars
- Dins dels controls també es durà a terme la caracterització dels hàbitats i el mesurament de diferents paràmetres com la temperatura, el pH, la conductivitat i l’oxigen
L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) continuarà l’anàlisi de l’efecte de la sequera sobre les comunitats de peixos a partir de controls en diversos trams de riu de les conques internes. El contracte està a licitació, per un import superior als 79.000 euros, i es poden presentar ofertes fins el 8 de setembre.
Els mostrejos es duran a terme en les 27 estacions que formen part de la Xarxa de vigilància de la sequera, donant continuïtat a la intensificació del control que s’ha realitzat durant la sequera, i tenen l’objectiu d’aprofundir en la valoració de l’efecte de la sequera sobre l’ecosistema, i del grau de recuperació un cop assolides les condicions hidrològiques habituals.

Els controls estan programats a les conques del Francolí, el Llobregat, la Tordera, el Ter, el Fluvià i la Muga, però es podran complementar en fins a 30 punts addicionals en altres indrets i altres conques com el Besòs, el Foix o el Gaià.S’analitzaran les espècies de peixos presents, les densitats així com la mida i les edats dels exemplars. També es durà a terme la caracterització dels hàbitats i el mesurament de diferents paràmetres com la temperatura, el pH, la conductivitat i l’oxigen.
Els treballs, un cop adjudicats, es duran a terme durant un any, amb la possibilitat de prorrogar el contracte un any més, i permetran comprovar els efectes de la sequera en la vida piscícola dels principals rius de les conques internes i el seu grau de recuperació.
La xarxa de sequera
El Pla de Sequera contempla una sèrie de controls a medi arran d’episodis de sequera intensos. La xarxa de seguiment de sequera a les conques internes consta de 27 estacions. Aquestes també formen part de la xarxa de vigilància, i en elles ja s’hi efectuen controls biològics d’acord amb les freqüències establertes al Programa de Seguiment i Control (PSiC). Tanmateix, davant l’escassetat d’aigua, així com després del retorn a condicions hidrològiques normals, és convenient incrementar els mostrejos de les comunitats aquàtiques per poder valorar la possible afectació i la recuperació posterior.