- Es tracta de la dissetena víctima mortal a les platges catalanes des que el 15 de juny va començar oficialment la campanya de bany
Una dona amb nacionalitat francesa de 81 anys ha mort aquest matí a la platja del Port de Llançà (Alt Empordà). Aquesta és la dissetena víctima mortal a les platges catalanes des que el 15 de juny va començar oficialment la campanya de bany, una xifra que suposa 5 víctimes més que en les mateixes dates de l’estiu passat (12).
El telèfon d’emergències 112 ha rebut l’avís a les 09.18 hores per l’incident, que ha passat fora de l’horari de vigilància de la platja, ja que el servei de socorrisme començava a les 10.00 hores del matí. El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha mobilitzat tres unitats terrestres que han realitzat maniobres mèdiques, però finalment la persona no ha pogut ser reanimada.
Des de Protecció Civil de la Generalitat es recorda la importància d’extremar les precaucions a les platges, piscines i aigües interiors aquest estiu. Si s’observa que algú es troba malament o té dificultats dins l’aigua cal avisar urgentment el servei de socorrisme o al telèfon 112 per facilitar la seva ràpida actuació. Alguns dels consells principals són:
• Tenir especial cura amb els infants. No se’ls ha de deixar sols en cap moment quan s'estiguin banyant o al voltant de la piscina.
• Banyar-se en zones segures.
• Fer cas a les indicacions dels serveis de socorrisme o responsables de les activitats al medi aquàtic.
• Evitar estar-se massa estona al sol i beure aigua molt sovint.
• No entrar de cop a l’aigua, i si és possible fer-ho acompanyat.
• Especialment les persones grans intentar banyar-se acompanyats.
Més consells: