ContactaEN
event_note Nota de premsa

Programes de formació i orientació professional

El Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya orientarà més de 10.500 persones en el seu creixement professional el 2026

  1. El programa d’orientació professional ‘Projecta’t’, destinat específicament a persones treballadores ocupades, comptarà amb un pressupost inicial de 10 milions d’euros, que es preveu que pugui créixer fins als 14,6 milions abans que acabi l’any
  2. Les entitats es poden presentar a la convocatòria de subvencions fins al dia 22 de setembre a les 14 hores

El Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya, depenent del Departament d’Empresa i Treball, ha obert una nova convocatòria del ‘Projecta’t’, el programa d’orientació professional destinat específicament a persones treballadores ocupades. La convocatòria està dotada inicialment amb 10 milions d’euros, però es preveu una ampliació abans que acabi l’any fins als 14,6 milions.

Gràcies a la subvenció, unes 50 entitats oferiran aquest servei l’any vinent a través de més de130 punts d’orientació professional sectorial arreu de Catalunya i assessoraran unes 10.500 persones treballadores ocupades.

El “Projecta’t”, com la resta de programes del Consorci, està 100% subvencionat i no té cap cost per a les persones treballadores ocupades.

Poden ser entitats beneficaries d’aquesta convocatòria:

  1. Els agents socials i econòmics de Catalunya.
  2. Els centres tecnològics registrats amb anterioritat a la data de sol·licitud.
  3. Els centres de recerca i innovació acreditables estatutàriament.
  4. Les universitats.
  5. Els ens instrumentals d’alguna de les opcions anteriors.
  6. Els centres de formació professional integrada.

En tots els casos, les entitats hauran d’acreditar una vinculació i expertesa amb algun dels sectors productius de l’economia catalana, ja que els serveis d’aquest programa tenen una especialització sectorial. A més, les entitats hauran de fer prospecció entre les empreses d’aquell sector per conèixer les seves necessitats pel que fa a competències i ocupacions presents i futures.

En aquest sentit, el programa ‘Projecta’t’ té un component sectorial inequívoc perquè són les entitats amb coneixement i penetració en els diversos sectors productius les que millor poden assessorar i orientar les persones sobre el que realment necessiten les empreses quant a competències, coneixements, formació i habilitats, i ajudar-les en la seva projecció professional. Per tant, les actuacions de prospecció són indispensables en tant que permeten captar les necessitats reals del teixit productiu i nodrir les actuacions d’orientació d’aquest coneixement profund i actualitzat sobre el sector.

Les entitats poden sol·licitar les subvencions del programa “Projecta’t” fins al dia 22 de setembre de 2025 a les 14 hores a través del web tramits.gencat.cat.

28.000 persones orientades en tres anys

El Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya va crear l’any 2022 el programa ‘Projecta’t davant la constatació que les persones treballadores ocupades necessiten una orientació professional específica, diferent d’una persona desocupada. Aquest servei té com a objectiu la identificació de les pròpies capacitats, objectius professionals i perfil ocupacional, així com el coneixement del sector en qüestió i de la seva evolució. D’aquesta manera, s’assessora la persona usuària en la construcció d’un itinerari consensuat i personalitzat que permeti la millora i el reconeixement competencial, el desenvolupament del seu talent i el manteniment del lloc de treball o l’aposta per un projecte d’autoocupació.

Així mateix, aquest servei d’informació, assessorament i orientació també s’ofereix a les empreses per ajudar-les a formar els seus equips i retenir talent davant de reptes com la transformació digital o ecològica.

Entre el 2023 i el 2024 el Consorci, a través de les entitats col·laboradores, ha orientat aproximadament 18.000 persones treballadores ocupades, i es preveu que, quan acabi el 2025, s’hagin orientat unes 10.000 persones més. El pressupost total invertit en aquestes tres convocatòries ha estat de 38,8 milions d’euros.

63,6 milions el 2026 en programes de formació i orientació

A banda del ‘Projecta’t’, el Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya va obrir el passat mes de juny la convocatòria de subvencions per a cursos de formació sectorial i transversal,amb un pressupost de 36 milions d’euros. Es beneficiaran d’aquest programa aproximadament 115.000 persones treballadores ocupades, que podran realitzar cursos durant l’any 2026.

A més, el Consorci té previst obrir a l’octubre la convocatòria de subvencions dels programes del sistema de formació professional (formació de graus, vinculada a certificats professionals), amb un pressupost de 13 milions d’euros. A través d’aquests cursos es podran formar l’any vinent unes 20.000 persones treballadores.

En total, el 2026 el Consorci destinarà 63,6 milions d’euros a programes de formació i orientació per a persones treballadores ocupades, amb la previsió de formar i orientar més de 145.000 persones.

El Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya està format per la Generalitat de Catalunya i els agents socials més representatius (UGT, CCOO, Pimec i Foment del Treball) i va néixer l’any 2004 per impulsar i gestionar programes de formació i qualificació laboral subvencionats per a les persones treballadores ocupades. La seva missió és garantir que, en un món laboral en constant transformació, les persones treballadores en actiu mantenen el seu lloc de treball i avancen professionalment, i en conseqüència, contribuir a què les empreses siguin més competitives i innovadores gràcies a la capacitació i al talent dels seus equips.

Dades clau

  • La convocatòria del programa 'Projecta't' per al 2026 permetrà orientar més de 10.500 persones ocupades en el seu creixement i millora professional

  • El programa compta amb un pressupost inicial de 10 milions d'euros

  • Unes 50 entitats oferiran aquest servei en més de 130 punts d'orientació professional

  • La formació està 100% subvencionada

  • Les subvencions es poden demanar fins al 22 de setembre de 2025