ContactaEN
event_note Nota de premsa

"Les polítiques d'igualtat han de ser part troncal de l'acció de govern si volem construir societats justes i democràcies fortes"

  1. El cap de l’Executiu obre el Fòrum Beijing + 30, que se celebra a Barcelona
El president Illa al Forum Beijing 30
El president Illa durant la seva intervenció en el Forum Beijing 30
{"uuid":"579a4212-5d00-4871-bf27-a7ecbab954cf","name":"5936306417470392871.jpg","author":"Jordi Bedmar","type":"0","location":"0"}
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha afirmat mai que “si volem construir societats justes i democràcies fortes, les polítiques d’igualtat no poden ser un afegit ni una nota a peu de pàgina, han de formar part troncal de l’acció de govern”. El cap de l’Executiu ha fet aquestes declaracions durant l’acte de benvinguda del Fòrum Beijing + 30.

Aquest fòrum arriba trenta anys després d'un dels punts d'inflexió més importants per a la igualtat: la IV Conferència Mundial sobre la Dona de Beijing (1995). La iniciativa està organitzada per l'Observatori Dona, Empresa i Economia (ODEE) de la Cambra de Comerç de Barcelona i pel Departament d'Igualtat i Feminisme de la Generalitat de Catalunya.

Durant la seva intervenció, el president de la Generalitat ha afirmat que en els darrers vint anys “hem avançat, però també hem de prendre consciència del perill de retrocés arran de l'onada reaccionària que es viu arreu d’Europa i el món”. En paraules del cap de l’Executiu, “no podem mirar cap a altra banda i hem d’actuat, tots plegats, cadascú des de la seva responsabilitat”. “Els governs que creiem en la igualtat, com el Govern de Catalunya, en primera fila, desplegant polítiques efectives”, ha afegit.

El president Illa ha recordat que “la violència masclista, la bretxa salarial o la migració forçada que pateixen les dones són reptes globals que necessiten respostes globals amb actuacions que també traspassin fronteres”. En aquest sentit, ha insistit que “hem d’alçar la veu i hem d’actuar des de totes les instàncies i institucions fins a aturar el genocidi del poble palestí que està cometent el govern de Netanyahu”.“Les dramàtiques imatges de la darrera invasió de la ciutat de Gaza ens mostren una terrible realitat: són les dones i els infants les principals víctimes dels conflictes i guerres”, ha precisat.

L’acte ha comptat amb les intervencions també de l'exsecretària adjunta de l'ONU, Cristina Gallach, i del president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Santacreu. Per part del Govern també hi ha assistit la consellera d’Igualtat i Feminisme, Eva Menor.