- El cap de l’Executiu ha afirmat que les polítiques socials, “són la millor inversió. Perquè la millor inversió possible és invertir en persones i en vincles”
- El president Illa, ha clos l’acte homenatge a la figura d'Enric Morist, president de la Taula del Tercer Sector Social i director de la Fundació Ajuda i Esperança, que va morir el passat mes de maig
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha participat aquest vespre en l’homenatge a Enric Morist on ha destacat que el que va ser president de la Taula del Tercer Sector Social era “un home íntegre, que estimava el seu ofici i la seva vocació”.
El cap del Govern ha posat èmfasi en la figura de Morist declarant que era “un home bo, convençut i amb una saviesa que tan sols te la proporciona l’experiència” i tenia “el convenciment que un món millor era possible”. Un convenciment que, segona ha explicat el president Illa, “el va aplicar en totes les seves causes: la justícia social, el sensellarisme o la pobresa infantil” a totes les organitzacions de les quals va formar part.
El president ha declarat que recordar a l’Enric ha de ser “molt més que rememorar i reivindicar les seves conviccions i la seva manera d’entendre la vida” i ha afegit que, el seu record “l’hem de convertir en una crida a l’esperança i a l’acció. Perquè l’esperança és sinònim de passar a l’acció”.
El cap de l’Executiu ha posat de manifest que L’Enric Morist creia “que Catalunya podia i havia de liderar les polítiques socials més ambicioses”. En aquest sentit, Illa, ha afirmat que aquest lideratge és “el nostre compromís com a Govern”, afegint que les polítiques socials, “són la millor inversió. Perquè la millor inversió possible és invertir en persones i en vincles”.
Per acabar, Illa ha volgut refermar el compromís del Govern amb la Taula del Tercer Sector, fent una crida a què Xavier Trabado, president de la Taula del Tercer Sector Social de Catalunya, “agafi el seu relleu amb tota l’empenta”, i també que la seva figura “ens serveixi d’inspiració per a construir entre tots i totes un país més just, més solidari i més igualitari”.
També han assistit a l’acte el conseller d'Unió Europea i Acció Exterior, Jaume Duch, i la consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo.
