- El cap de l’Executiu i la ministra d’Habitatge han signat aquest matí un protocol que permetrà a la Generalitat gestionar 13.000 habitatges i més de 300 solars de l'Entitat Estatal d'Habitatge procedents de la Sareb

El president de la Generalitat, Salvador Illa, i la ministra d'Habitatge, Isabel Rodríguez, han signat aquest matí un protocol que permetrà a la Generalitat gestionar 13.000 habitatges i més de 300 solars de l'Entitat Estatal d'Habitatge procedents de la Sareb.
El cap de l’Executiu ha qualificat l’acord de “pas endavant molt important” per a continuar desplegant la política d’habitatge del Govern. “En habitatge, nosaltres anem a totes i som ambiciosos”, ha assegurat Illa, que ha insistit que “no deixarem res per fer ni res per explorar, i no ens tremolaran les cames per prendre les decisions que hàgim de prendre per corregir aquesta situació”. En aquest sentit, ha reiterat la seva aposta per una “economia de mercat regulada” que generi prosperitat, i ha defensat la necessitat d’actuar per tal que aquesta “arribi al conjunt de la societat i del territori”.
L’acord permetrà cedir a la Generalitat la gestió en usdefruit dels habitatges destinats al lloguer assequible i incorporar sòls a la Reserva Pública de Solars de Catalunya des de l'Entitat Estatal d'Habitatge, que per ara continua operant sota el número de Sepes, a l'espera de la seva transformació jurídica definitiva. Es tracta de 13.000 habitatges i més de 300 solars en diferents estats de disponibilitat, per la qual cosa la seva gestió es realitzarà en diferents fases al llarg del temps.
El protocol té com a objectiu identificar i delimitar el perímetre d'actius que estan subjectes a aquest règim de gestió col·laborativa, amb un inventari detallat dels habitatges i sòls incorporats a l'Entitat Estatal d'Habitatge des de la Sareb.

El president ha remarcat que aquest és un acord “molt desitjat i reclamat per al conjunt de la societat”, especialment per part dels alcaldes i alcaldesses, i ha destacat la importància de la “col·laboració entre administracions”, que “sempre porta bons resultats quan es fa amb lleialtat institucional”. Així, ha volgut fer un “reconeixement” als batlles d’arreu del país que “despleguen amb ambició polítiques d'habitatge, que s'atreveixen i que no tenen cap problema a fer créixer els seus municipis i en posar a disposició més habitatge”.
Illa també ha recordat que aquest conveni ajuda a desplegar la política d’habitatge del Govern, centrada a posar a disposició de la ciutadania més habitatges de protecció oficial, “construint, rehabilitant i transformant l’ús turístic en ús residencial”, així com intervenint el mercat per facilitar aquest accés als col·lectius més vulnerables.
En la intervenció, la ministra Rodríguez ha constatat que “la firma d’aquest protocol ens parla del que hem de fer”. “Prové d’un acord del Consell de Ministres en el qual vam adoptar la decisió de fer justícia amb el nostre país i retornar als espanyols i espanyoles els habitatges que mai haurien d’haver perdut”, ha destacat.
Per la seva part, la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha assegurat que “l'objectiu últim és poder viure a un preu raonable al nostre país”, i això “significarà guanyar qualitat de vida, oportunitats i generar un benefici compartit per tothom”.